خانه / دسته‌بندی نشده / تولید برنامه های مورد نیاز و پسند مخاطب در محرم و صفر

تولید برنامه های مورد نیاز و پسند مخاطب در محرم و صفر

جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن و معارف سیما با موضوع برنامه های محرم و صفر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، در جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن و معارف سیما که با حضور عبدالهادی فقهی زاده، محمدحسین محمدزاده، حجج اسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، حمید محمدی و محسن عرفاتی و سید علی سرابی برگزار گردید، اعضا به بیان دیدگاه ها و طرح برنامه ها برای ایام محرم و صفر پرداختند.

در ابتدای این جلسه محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نظر سنجی مردمی، قالب سخنرانی را پرمخاطب ترین قالب برنامه سازی در ایام محرم و صفر برشمرد و افزود: با تعامل دوسویه با تولیت حرم های مطهر و سخنرانان می توان بر اساس نیازهای مخاطبان و دغدغه های مقام معظم رهبری تولیدات رسانه ای مناسبی داشت.

وی پیوند موضوع چهل سالگی انقلاب و اربعین سید الشهدا به عنوان فضای مشترک محرم و صفر بسیار مهم دانست و نیز طریق بیان شبهات در رسانه بصورتیکه ایجاد اشاعه شبهه نشود و همچنین پیوند معارف قرآنی با محرم و صفر را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای اندیشه ورزی شبکه با اشاره به ضرورت بررسی و تبیین زمینه های نهضت عاشورا، پرداختن به کتب عاشورایی ،تحلیل مفهومی احادیث ،جملات مشهور عاشورایی  و ارائه خلاصه دانش نامه امام حسین (ع) به عنوان پایه کار در رسانه مورد تاکید قرار داد و افزود : باید قیام های پس از عاشورا مانند توابین، حر و … به صورت میزگرد برای مخاطبان شبکه تشریح شود.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی مشاور وزیر فرهنگ در امور روحانیت و دیگر عضو شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن نیز پرداختن به سبک زندگی امام حسین (ع) از زبان کارشناسان مذهبی و ترسیم آن با زندگی امروز و همچنین بهره گیری از قرائت قرآن کریم در ایام محرم و صفر را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن سطح علمی جامع ،سطح مباحث مطروحه در صدا و سیما افزایش یابد.

سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن هم تولید برنامه با استفاده از آیات کاربردی در زندگی مردم در قالب های مختلف برنامه سازی مورد تاکید قرار داد و افزود : ارادت ادیان آسمانی به امام حسین (ع) نمایش داده شود و شبهات که پیرامون مراسم های محرم و صفر مطرح می شود با حضور کارشناسان خبره پاسخ داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به فضای رسانه بعد از عاشورا اشاره کرد و گفت : برنامه های معارفی شبکه های سیما می توانند نحوه عزاداری را با رویکرد معرفت افزایی به جای حزن سنگین تا اربعین ادامه دهند.

 

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *